Gezond en Snel afvallen

Welkom bij Supersnel-afvallen.nl
Ontdek Phase 2 en begin direct met afvallen!
Contact met ons openemen

Wanneer moet u snel afvallen?

Overgewicht en snel afvallen.

Een van de belangrijkste groepen mensen voor wie het noodzakelijk is om te gaan afvallen, zijn mensen met overgewicht. Maar wanneer spreekt men van overgewicht? Voor alle mensen met overgewicht is het belangrijk om te gaan afvallen! U kunt bijvoorbeeld afvallen door te gaan sporten. Hieronder leest u hoe er wordt bepaalt dat u last heeft van overgewicht en wat u het best kunt doen om te gaan afvallen.

Wanneer heeft u last van Overgewicht?

Algemeen bekend is dat u last heeft van overgewicht als u Body Mass Index (BMI) oftewel uw Quetelet-index tussen de vijfentwintig en dertig is. Is uw BMI boven de dertig, dan heeft u zelfs zwaar last van overgewicht en is het zeer noodzakelijk te gaan afvallen. De meest gebruikelijke manier om te gaan afvallen, is door te gaan sporten. Ook kunt u snel afvallen met behulp van Phase 2.

Hoe bereken ik mijn BMI?

U kunt uw BMI bepalen door het meten van het vetpercentage via de huidplooimeting. Deze manier van meten is nauwkeurig omdat er niet alleen rekening wordt gehouden met lengte en gewicht, maar ook met de daadwerkelijke lichaamssamenstelling. Ook kunt u uw eigen BMI berekenen door het lichaamsgewicht (kg) te delen door de lengte in het kwadraat. Met behulp van onderstaande tool, kunt u nu direct uw BMI berekenen. Vervolgens kunt u aflezen of u last heeft van overgewicht en of het noodzakelijk is om te gaan afvallen.

Voer uw lengte in hele centimeters in:

Voer uw gewicht in:



Berekende BMI / Q-index:


Bij minder dan 18:
U weegt te weinig voor uw lengte. Er bestaat risico voor uw gezondheid. Wij raden u aan om uw huisarts te raadplegen.

Bij 18 - 24:
U heeft een prima gewicht. Het is niet noodzakelijk om te gaan afvallen!

Bij 25 - 29:
U heeft last van licht overgewicht. Wij raden u aan om te gaan afvallen.

Bij 30 of meer:
U heeft last van ernstig overgewicht! Snel afvallen is medisch noodzakelijk.


Hoe kan ik snel afvallen?

Hieronder behandelen wij 3 effectieve manieren om te gaan afvallen.

1) Snel afvallen met Phase 2.
Phase 2 is een veilig natuurproduct dat u snel laat afvallen door de hoeveelheid koolhydraten in uw voeding te verlagen.

2) Afvallen door meer te bewegen.
Het lichaam dient meer energie te verbruiken dan het door voeding binnenkrijgt. Dit kun je bereiken door simpelweg effectief en slim te sporten.

3) Afvallen door te diŽten.
Het lichaam dient minder energie binnen te krijgen dan het verbruikt. Dit kun je bereiken door simpelweg gezond en minder vettig te eten. Het lichaam zal het tekort aan energie vervolgens uit uw vetreserves moeten halen.

1) Snel afvallen met Phase 2.

Heeft u weinig tijd om te sporten en heeft u ook geen zin om streng op dieet te gaan, dan is Phase 2 een ideale manier om snel af te vallen. Phase 2 is een veilig natuurproduct waarmee u zonder moeite kunt afvallen. Phase 2 vermindert het omzetten van koolhydraten naar glucose (energie), waardoor de koolhydraten uiteindelijk uw lichaam verlaten via de natuurlijke weg zonder te worden omgezet in vet.

Phase 2 zorgt er dus voor dat deze koolhydraten uit uw voeding veel minder energie leveren dan normaal. Uw lichaam zal vervolgens op een andere manier aan energie moeten komen. Dit doet het lichaam door het opgeslagen vet (uw reserve energie) in uw lichaam te verbruiken. Phase 2 zorgt er dus simpelweg voor dat uw lichaam geen nieuwe energie, maar uw opgeslagen vetreserves gebruikt als energie. Op deze manier kunt u veilig en snel afvallen. Meer inforamtie over Phase 2 vindt u op onze voorpagina.

2) Afvallen door meer te bewegen (sporten).


Waarom gaat men afvallen door te sporten?
  • Bij het sporten verbrandt u veel calorieŽn en gaat u snel afvallen.
  • Door krachttraining ontwikkelt u uw spieren. Het zijn uw spieren die de opgeslagen vetreserves verbranden.
  • Tijdens het sporten maakt uw lichaam endorfine vrij. Dat is een stof die zorgt dat u zich lekkerder gaat voelen.


Krachtraining en Cardio?

Cardio is vooral mensen die willen afvallen en geen spiermassa willen opbouwen.In de meeste fitnesscentra wordt vooral cardiotraining aanbevolen om te gaan afvallen. Er zijn sportscholen die afhankelijk van uw lichaam een schema opstellen waarbij u ardio gaat combineren met krachtraining. Wij gaan het vervolgens uitgebreid hebben over afvallen met krachttranig.

Afvallen met Cardio:

Cardiotraining is veel energie gebruiken door veel te bewegen, bijvoorbeeld op een loopband. Met cardiotraining verbrandt u dus in een relatief korte tijd veel calorieŽn. Na een cardiotraining bent u vaak erg moe, maar gaat dit gelukkig wel gepaard met een tevreden gevoel. U heeft het gevoel dat u hard bezig met geweest en dat u snel gaat afvallen. Wanneer u net begint met sporten dan is het verstandig om te trainen op een hartslag van rond de 70% van uw maximum. U heeft namelijk in het begin veel zuurstof nodig om vet te gaan verbranden. Bent u een ervaren sporter en hebt u een goede conditie, dan kunt u met een hogere hartslag trainen om vervolgens sneller te gaan afvallen. In veel sportscholen krijgt u prima begeleiding en is het afhankelijk van uw conditie hoe intensief en op welk hartslag u het best kunt trainen.

Afvallen met Krachttraining

Krachttraining helpt u om tijdens het afvallen uw spiermassa te behouden. Met krachttranig is het zelfs mogelijk om te gaan afvallen en tegelijkertijd spiermassa op te bouwen. U lichaam gaat op die manier extra energie verbruiken met als gevolg dat u snel gaat afvallen. Als uw spiermassa met 2.5 kilo toeneemt, neemt ook uw ruststofwisseling met ongeveer 6% toe. Door krachttraining krijgt u nog meer goeds. Een individuele krachttrainingssessie verhoogt uw ruststofwisseling al direct na de training tot wel 15 uur. Uw vetbranding is na een krachtraining ook nog eens met 60% toegenomen. Krachttraining is dus een zeer effectieve manier om te gaan afvallen. Het ondersteunt u met snel afvallen vanwege:

1. Negatieve energiebalans: Uw verbruikt veel energie tijdens het krachttrainen.
2. Uw ruststofwisseling en vetoxidatie neemt erg toe vlak na uw krachttraining.
3. Uw ruststofwisseling wordt voor lange termijn verhoogd en de vetoxidatie ook doordat u spiermassa opbouwt.

Afvallen en krachttraining is dus een ideale combinatie! Het is vooral erg geschikt voor sporters die snel willen afvallen en tegelijkertijd ook nog spieren willen opbouwen. Veel vrouwen die geen extra spiermassa willen opbouwen kiezen er vooral voor om te gaan cardio trainen. U gaat zo snel afvallen zonder extra spiermassa op te bouwen.



Terug naar de Homepage
Afvallen met Phase 2 - De Meest Effectieve manier om snel te gaan afvallen, 100% Natuurlijk Samengesteld!